رسم مسلمانی ریشه فتنه ها از دیدگاه پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم علی علیه السلام، الگوی مبارزه با رانت خواری یار ظالم نباشیم زهرا سلام الله علیها؛ جان فدای مقام ولایت حجاب اسلامی؛ نشانۀ عظمت زنان

دروس و دیدارها

دروغ کلید زشتی ها

4 سال قبل
0 3382 450 0

Video: دروغ کلید زشتی ها

<p>حدیثی از امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: ایشان فرمود:&laquo;جُعِلَتِ الْخَبَائِثُ فِی بَیْتٍ وَ جُعِلَ مِفْتَاحُهُ الْکَذِبُ&raquo;، تمام کارهای خبیث، اعمال ناشایست، تمام زشتی ها و پلیدی ها، همه در انبار است و در آن قفل است، کلید این در، دروغ است.</p> <p>وقتی دروغ بیاید این قفل باز می شود همه خبائث و پلیدی ها از این انبار و از این مخزن بیرون می آید. این یک واقعیت است. بسیاری از کارهای زشت را که افراد می خواهند انجام بدهند سرمایه اش دروغ است. مثلا در کسب و کار و معاملات و تجارت ها، کم فروشی می کند، دروغ&nbsp; می گویند نه کاملا حق تو را دادم. جنس معیوب می دهد تقلب می کند می گوید صددرصد سالم است. جنس داخلی را با مارک خارجی می فروشد صدرصد دروغ است. پشت جنس می نویسد صددرصد خالص، در حالیکه دروغ است خالص نیست.</p> <p>ایشان فرمودند :&nbsp; آقای محترمی نقل می کرد &laquo;یک نفر از کسبه پیش من آمد می گفت من می خواهم توبه کنم من روغن زیتون می فروختم پشت آن نوشته بودم صددرصد خالص، در حالیکه ۴۰، ۴۵ درصد از آن روغن زیتون بود. نصف بیشتر چیزهای دیگر بود. منتهی صددرصد خالص&raquo;. سرمایه می شود دروغ با دروغ تملق می کند، با دروغ کم فروشی می کند با دروغ احتکار می کند. مردم جنس را نیاز دارند؛ اما پنهان کرده آقا دارید نه ما اصلا تمام کردیم هر چه داشتیم قبلا فروختیم حالا در انبار اینها را جمع کرده و احتکار کرده است. با دروغ احتکار می کنیم. با دروغ تدریس می کنیم، با دروغ تملق می کنیم با دروغ کم فروشی می کنیم این در مسائل مربوط به کسب و کار و تجارت که سرمایه خلاف کاری ها و خبائث دروغ است.</p> <p>در روابط خانوادگی خدایی نکرده زن با مرد، مرد با زن خیانت می کند، با دروغ پوشش می دهند که هیچ خبری نیست. صمیمیت، امانت، قداست در خانه حکم فرماست. یا در همین مسائل مربوط به دولت و ملت، نباید دولت به ملت خلاف بگوید ملت به دولت خلاف بگوید.</p>

حدیثی از امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: ایشان فرمود:«جُعِلَتِ الْخَبَائِثُ فِی بَیْتٍ وَ جُعِلَ مِفْتَاحُهُ الْکَذِبُ»، تمام کارهای خبیث، اعمال ناشایست، تمام زشتی ها و پلیدی ها، همه در انبار است و در آن قفل است، کلید این در، دروغ است.

وقتی دروغ بیاید این قفل باز می شود همه خبائث و پلیدی ها از این انبار و از این مخزن بیرون می آید. این یک واقعیت است. بسیاری از کارهای زشت را که افراد می خواهند انجام بدهند سرمایه اش دروغ است. مثلا در کسب و کار و معاملات و تجارت ها، کم فروشی می کند، دروغ  می گویند نه کاملا حق تو را دادم. جنس معیوب می دهد تقلب می کند می گوید صددرصد سالم است. جنس داخلی را با مارک خارجی می فروشد صدرصد دروغ است. پشت جنس می نویسد صددرصد خالص، در حالیکه دروغ است خالص نیست.

ایشان فرمودند :  آقای محترمی نقل می کرد «یک نفر از کسبه پیش من آمد می گفت من می خواهم توبه کنم من روغن زیتون می فروختم پشت آن نوشته بودم صددرصد خالص، در حالیکه ۴۰، ۴۵ درصد از آن روغن زیتون بود. نصف بیشتر چیزهای دیگر بود. منتهی صددرصد خالص». سرمایه می شود دروغ با دروغ تملق می کند، با دروغ کم فروشی می کند با دروغ احتکار می کند. مردم جنس را نیاز دارند؛ اما پنهان کرده آقا دارید نه ما اصلا تمام کردیم هر چه داشتیم قبلا فروختیم حالا در انبار اینها را جمع کرده و احتکار کرده است. با دروغ احتکار می کنیم. با دروغ تدریس می کنیم، با دروغ تملق می کنیم با دروغ کم فروشی می کنیم این در مسائل مربوط به کسب و کار و تجارت که سرمایه خلاف کاری ها و خبائث دروغ است.

در روابط خانوادگی خدایی نکرده زن با مرد، مرد با زن خیانت می کند، با دروغ پوشش می دهند که هیچ خبری نیست. صمیمیت، امانت، قداست در خانه حکم فرماست. یا در همین مسائل مربوط به دولت و ملت، نباید دولت به ملت خلاف بگوید ملت به دولت خلاف بگوید.

0 نظر

پاسخ

ارسال نظر