رسم مسلمانی ریشه فتنه ها از دیدگاه پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم علی علیه السلام، الگوی مبارزه با رانت خواری یار ظالم نباشیم زهرا سلام الله علیها؛ جان فدای مقام ولایت حجاب اسلامی؛ نشانۀ عظمت زنان

بیانات و مواضع

مشکلات دستگاه قضا

4 سال قبل
0 4324 720 0

Video: مشکلات دستگاه قضا

<p>مشکلات دستگاه قضا در تذکر به رئیس جدید قوه قضائیه</p> <p>یکی از مسائل مهم در خصوص طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ها را کثرت پرونده&zwnj;های موجود عنوان می&zwnj;کنند، بیان کرد: باید این مسئله با کار فرهنگی حل شده و مردم نباید برای هر مسئله ای به دادگستری مراجعه کنند بلکه بسیاری از مشکلات را می&zwnj;توان با ریش سفیدی حل کرد. مواردی را بنده سراغ دارم که بررسی پرونده 20 سال به طول انجامیده است.</p> <p>تشریفات دست و پاگیر را از دیگر مشکلات در دستگاه قضا است&nbsp; این مشکلات باید حذف شده و یا کم شود و اگر نیز مشکلاتی از نظر قانونی وجود دارد باید قانون در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.</p> <p>برخی از وکلا سوء استفاده می&zwnj;کنند&nbsp; برخی وکلا که وجدان ضعیفی دارند با طولانی کردن روند پرونده&zwnj;ها می&zwnj;خواهند کسی که حق با اوست به مصالحه رضایت دهد.</p> <p>به اعتقاد ما ارتباط دستگاه با حوزه&zwnj;های علمیه کم است بسیاری از مسائل دارای راه حل های شرعی و قانونی است و با ارتباط با حوزه می&zwnj;توان این مسائل را حل کرد.</p> <p>در دوره گذشته قوه قضاییه عرض کردم که بسیاری از جوانان به دلیل مهریه در زندان هستند در حالی که نباید زندانی شوند تاکید کرد: مسؤولان قوه قضاییه برای حل این مشکل اقدامی نکردند و اکنون هم می&zwnj;گویم کسانی که به دلیل مهریه در زندان هستند بی گناه هستند و این مشکل دارای راه حل است.</p> <p>بسیاری از مشکلات را می&zwnj;توان در دروس خارج و مسائل مستحدثه بررسی و حل کرد گفت: مسؤولان جدید دستگاه قضا باید در نظام قوه قضاییه تحول ایجاد کرده و از کسانی که در این دستگاه تلاشی مخلصانه دارند باید تقدیر و تشکر کرد.</p> <p>سوابق آقای رئیسی در دستگاه قضایی روشن است و نسبت به پیچ و خم &zwnj;ها و مشکلات آگاه است، یکی از مشکلات امروز این است که جرم&zwnj;های کلانی در کشور رخ می&zwnj;دهد و جرم بعد از اینکه کلان شد، دستگاه قضایی متوجه می&zwnj;شود.</p> <p>یکی از مجرمانی که اخیرا دستگیر شده برای پسر 8 ساله خود 242 حساب باز کرده و متوجه نشده بودند. بانک&zwnj;های ما حراست دارند و باید نسبت به چنین مسائلی مراقبت لازم را داشته باشند.</p>

مشکلات دستگاه قضا در تذکر به رئیس جدید قوه قضائیه

یکی از مسائل مهم در خصوص طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ها را کثرت پرونده‌های موجود عنوان می‌کنند، بیان کرد: باید این مسئله با کار فرهنگی حل شده و مردم نباید برای هر مسئله ای به دادگستری مراجعه کنند بلکه بسیاری از مشکلات را می‌توان با ریش سفیدی حل کرد. مواردی را بنده سراغ دارم که بررسی پرونده 20 سال به طول انجامیده است.

تشریفات دست و پاگیر را از دیگر مشکلات در دستگاه قضا است  این مشکلات باید حذف شده و یا کم شود و اگر نیز مشکلاتی از نظر قانونی وجود دارد باید قانون در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

برخی از وکلا سوء استفاده می‌کنند  برخی وکلا که وجدان ضعیفی دارند با طولانی کردن روند پرونده‌ها می‌خواهند کسی که حق با اوست به مصالحه رضایت دهد.

به اعتقاد ما ارتباط دستگاه با حوزه‌های علمیه کم است بسیاری از مسائل دارای راه حل های شرعی و قانونی است و با ارتباط با حوزه می‌توان این مسائل را حل کرد.

در دوره گذشته قوه قضاییه عرض کردم که بسیاری از جوانان به دلیل مهریه در زندان هستند در حالی که نباید زندانی شوند تاکید کرد: مسؤولان قوه قضاییه برای حل این مشکل اقدامی نکردند و اکنون هم می‌گویم کسانی که به دلیل مهریه در زندان هستند بی گناه هستند و این مشکل دارای راه حل است.

بسیاری از مشکلات را می‌توان در دروس خارج و مسائل مستحدثه بررسی و حل کرد گفت: مسؤولان جدید دستگاه قضا باید در نظام قوه قضاییه تحول ایجاد کرده و از کسانی که در این دستگاه تلاشی مخلصانه دارند باید تقدیر و تشکر کرد.

سوابق آقای رئیسی در دستگاه قضایی روشن است و نسبت به پیچ و خم ‌ها و مشکلات آگاه است، یکی از مشکلات امروز این است که جرم‌های کلانی در کشور رخ می‌دهد و جرم بعد از اینکه کلان شد، دستگاه قضایی متوجه می‌شود.

یکی از مجرمانی که اخیرا دستگیر شده برای پسر 8 ساله خود 242 حساب باز کرده و متوجه نشده بودند. بانک‌های ما حراست دارند و باید نسبت به چنین مسائلی مراقبت لازم را داشته باشند.

0 نظر

پاسخ

ارسال نظر