رسم مسلمانی ریشه فتنه ها از دیدگاه پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم علی علیه السلام، الگوی مبارزه با رانت خواری یار ظالم نباشیم زهرا سلام الله علیها؛ جان فدای مقام ولایت حجاب اسلامی؛ نشانۀ عظمت زنان

پویا نمایی

موشن گرافیک آموزش احکام نماز - قنوت

4 سال قبل
0 8056 72 2

Video: موشن گرافیک آموزش احکام نماز - قنوت

<p dir="RTL">آموزش احکام نماز - قنوت</p> <p dir="RTL">مستحبه که نمازگزار در تمام نمازهای واجب و مستحب پیش از رکوع رکعت دوم قنوت به جا بیاره. البته به جز نماز شفع که بنابر احتیاط نمازگزار باید قنوت رو ترک کنه ولی در نماز وتر با این که یک رکعته قنوت پیش از رکوع رکعت اول مستحبه.</p> <p dir="RTL">به صورت کلی اگه کسی فراموش کنه قنوت انجام بده نمازش باطل نمی شه چون قنوت مستحبه ولی اگه کسی فراموش کرد و در رکوع یادش اومد، مستحبه بعد از رکوع قضاش رو به جا بیاره اما اگه دیرتر به یادش اومد مستحبه بعد از سلام، قنوت رو قضا کنه. البته در نماز عید فطر و عید قربان قنوت واجبه.</p> <p dir="RTL">لازم نیست نمازگزار برای قنوت حتماً دستهاشو بلند کنه و یا ذکر یا دعاى مخصوصى بخونه، ولى بهتره که دستهاشو تا مقابل صورت بلند کنه بطورى که کف دستش رو به آسمان باشه و اون ها را به هم بچسبونه و ذکر خدارو بگه و یا دعا کنه و یا هر ذکرى که دوست داره توی قنوت بخونه.</p>

آموزش احکام نماز - قنوت

مستحبه که نمازگزار در تمام نمازهای واجب و مستحب پیش از رکوع رکعت دوم قنوت به جا بیاره. البته به جز نماز شفع که بنابر احتیاط نمازگزار باید قنوت رو ترک کنه ولی در نماز وتر با این که یک رکعته قنوت پیش از رکوع رکعت اول مستحبه.

به صورت کلی اگه کسی فراموش کنه قنوت انجام بده نمازش باطل نمی شه چون قنوت مستحبه ولی اگه کسی فراموش کرد و در رکوع یادش اومد، مستحبه بعد از رکوع قضاش رو به جا بیاره اما اگه دیرتر به یادش اومد مستحبه بعد از سلام، قنوت رو قضا کنه. البته در نماز عید فطر و عید قربان قنوت واجبه.

لازم نیست نمازگزار برای قنوت حتماً دستهاشو بلند کنه و یا ذکر یا دعاى مخصوصى بخونه، ولى بهتره که دستهاشو تا مقابل صورت بلند کنه بطورى که کف دستش رو به آسمان باشه و اون ها را به هم بچسبونه و ذکر خدارو بگه و یا دعا کنه و یا هر ذکرى که دوست داره توی قنوت بخونه.

0 نظر

پاسخ

ارسال نظر